بازی انفجار سایت تک بت بدون فیلتر سایت ماه بت bababet سایت آریان بت سایت بت 120 ازا بت سایت بری بت nasabet مل بت دانلود برنامه مگاپاری سایت وان ایکس بت بدون فیلتر

سایت پیش بینی وین نود

جهت ورود به سایت وین نود کلیک کنید

درگاه پرداخت مستقیم | واریز جوایز در کمتر از ۲۴ ساعت

تا ۳۰۰ % شارژ هدیه

ورود به سایت
ژانویه 20, 2024

وایت پیپر (White Paper) چیست؟

وایت پیپر (White Paper) چیست؟

وایت پیپر (White Paper) چیست؟ | وایت پیپر سندی (معمولاً یک فایل PDF) | وایت پیپر در زبان فارسی | معنای اوراق سفید | وایت‌پیپر (به انگلیسی White Paper)

وایت پیپر در حوزه ارزهای دیجیتال سندی (معمولاً یک فایل PDF) است که توضیحی جامع از یک پروژه غیرمتمرکز (ارز دیجیتال یا شبکه مبتنی بر بلاک چین) در آن ارائه شده است. در حقیقت وایت پیپر یک معرفی‌نامه از پروژه است که به خواننده توضیح می‌دهد یک پروژه قرار است چه مشکلی را حل کند. وایت پیپر در هر حوزه‌ای می‌تواند وجود داشته باشد و محدود به دنیای ارزهای دیجیتال نیست.

زمانی که با یک ارز دیجیتال جدید روبه‌رو هستیم (علی‌الخصوص اگر این پروژه در مرحله عرضه اولیه سکه یا همان ICO قرار داشته باشد)، اولین گامی که برای تحلیل آن باید برداریم، مطالعه وایت پیپر است.

هدف از نگارش این سند در فضای ارزهای دیجیتال، ارائه نقشه‌ای دقیق از آینده این ارزها و برنامه‌های آنهاست. توضیح جامعی از خود محصول و فناوری‌ای که پشت آن قرار دارد، مشکلی که این محصول قرار است آن را حل کند، جزئیاتی در خصوص توکن دیجیتال آن و اطلاعاتی در مورد تیم توسعه‌دهنده و نقشه راه آن‌ها برای این پروژه، از جمله مواردی هستند که در وایت پیپر باید به آنها اشاره شود.

معروف‌ترین وایت پیپر موجود در دنیای ارزهای دیجیتال، گزارش معرفی بیت کوین است. این وایت پیپر با عنوان «بیت کوین: یک سیستم پرداخت نقدی الکترونیک و همتابه‌همتا»، در سال ۲۰۰۸ توسط ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)، خالق ناشناس بیت کوین منتشر شده و تولد اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز جهان را رقم زده است. از این لینک می‌توانید وایت پیپر بیت کوین را مطالعه کنید.

وایت پیپر (White Paper) چیست؟

مطالعه وایت پیپر پروژه‌ها (پیش از سرمایه‌گذاری روی آنها) به سه دلیل اهمیت دارد. اولین دلیل این است که به شما این امکان را می‌دهد تا خود پروژه را درک کنید و با آن آشنا شوید. دلیل دوم این است که با مطالعه وایت پیپر می‌توانید مشکلی را که این پروژه در صدد رفع آن است کشف کنید و بررسی کنید که آیا این پروژه خواهد توانست چنین مشکلی را حل کند یا خیر. در نهایت اینکه مطالعه وایت پیپر، توانایی سنجش اعتبار توکن پروژه را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما خواهید توانست با دید بازتری در خصوص سرمایه‌گذاری (یا سرمایه‌گذاری نکردن) بر روی آن تصمیم‌گیری کنید.

نباید این نکته را فراموش کرد که وایت پیپرها را تیم پروژه می‌نویسند و بنابراین تا زمانی که بررسی و تحلیل دقیق انجام نشود، به‌صورت مستقیم نمی‌توان نکته منفی در یک وایت پیپر پیدا کرد. بدیهی است که تیم توسعه یک پروژه در گزارش‌های خود تنها از پروژه خود تعریف و تمجید می‌کنند، اما با بررسی عمیق می‌توان نقاط ضعف و گفته‌نشده پروژه را پیدا کرد.

در ادامه به‌طور مختصر توضیح می‌دهیم که چطور یک وایت پیپر را مطالعه کنید. با کمک این سند برای تصمیم‌گیری در خصوص سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال یا ICO بعدی خود، به یک سلاح قوی مجهز خواهید شد.

یک وایت پیپر شامل چه بخش‌هایی می‌شود؟

یک وایت پیپر استاندارد و کامل، شامل بخش‌های زیر است:

چکیده (Abstract)

در قسمت چکیده، یک دید کوتاه اما کلی از پروژه و بخش‌های پیش‌رو به شما ارائه خواهد شد. در حقیقت، وظیفه چکیده این است که شما را به مطالعه ادامه مطلب ترغیب کند و کنجکاوی شما را در خصوص جزئیات پروژه برانگیزد.

مقدمه (Introduction)

در قسمت مقدمه معمولاً مطالب پایه‌ای مانند ماهیت بلاک چین و ارزهای دیجیتال و مزایای آن‌ها گنجانده می‌شود و همچنین بازاری که این ارز دیجیتال قصد ورود به آن را دارد نیز در همین قسمت معرفی خواهد شد.

وایت پیپر (White Paper) چیست؟

  1. پروژه خود را شروع کنید

ابتدای یک وایت پیپر می تواند بخش خوبی برای قرار دادن اخطار قانونی یا سلب مسئولیت باشد که باید حاوی هرگونه محدودیت ها یا اعلان های مهم باشد. مثلا ممکن است در مورد معافیت ساکنان برخی از کشورها از خرید توکن های پروژه به دلیل قوانین محلی باشد یا در این بخش به سرمایه گذاران آینده اطلاع می دهید که سرمایه گذاری آنها ممکن است به سود ختم نشود.

شاید یکی از مهمترین مراحل نوشتن هر سندی نوشتن یک مقدمه جذاب باشد. معرفی مقدمه یک نامه از طرف مدیر عامل خطاب به دارندگان توکن می تواند یک اقدام مناسب و تاثیرگذار باشد. این بخش جایی است که شما باید مشکلی را که پروژه شما قصد حل آن را دارد ارائه دهید و توضیحی در مورد مهم بودن این مشکل ارائه دهید و حتی ممکن است به عواقب عدم حل آن اشاره کنید.

اینجا جایی است که شما باید توجه خواننده را به خود جلب کنید، مزایای خواندن سند را توضیح دهید و یک نمای کلی از آنچه آنها از آن انتظار دارند ارائه دهید. برای انجام این کار از هر ابزاری که در دسترس است استفاده کنید: نمودارها ، گرافیک ها و غیره.

وایت پیپر بیشتر به عنوان یک سند فنی است و به طور متوسط می تواند حدود 25 صفحه باشد. بنابراین بسیار مهم است که وایت پیپر خود را مناسب و با کیفیت تهیه کنید. جدول مطالب آموزنده قطعاً در اینجا کمک زیادی خواهد کرد.

اگر وایت پیپر شما حاوی اصطلاحاتی است که احساس می کنید باید تعریف شوند، می توانید در همان بخش واژه نامه تهیه کنید.

2. در مورد پروژه صحبت کنید

در مورد پروژه خود به صورت دقیق و کامل صحبت کنید و برای سرمایه گذاران بالقوه جایگاه فعلی بازار را توضیح دهید. از همه مهمتر، توضیح دهید که پروژه چیست و از چه قسمت هایی تشکیل شده است. هیچ کس واقعاً به هیچ یک از اعدادی که ممکن است بخواهید در وایت پیپر وارد کنید احتیاج ندارد مگر اینکه برای تحقیق یا تجزیه و تحلیل تهیه شود.

این بخش باید حاوی شرح مفصلی از وضعیت فعلی پروژه باشد: داده های اصلی، اطلاعات کاربران و در صورت وجود، استراتژی توسعه و اهداف کلی باشد.

اکثر سرمایه گذاران جدی فقط از پروژه هایی پشتیبانی می کنند که مطلب مفیدی برای نشان دادن دارند زیرا داشتن یک اکوسیستم و یک پایگاه کاربری، شانس بقای پروژه را در بازار افزایش می دهد. اگر هرکدام از این عناصر را دارید، حتماً در اختیار خوانندگان قرار دهید.

اطمینان حاصل کنید که بخش بزرگی از وایت پیپر خود را به امور مالی پروژه اختصاص دهید. شما باید بتوانید به روشنی توضیح دهید که چرا پروژه شما به توکن های خاص خود نیاز دارد، نحوه و زمان دقیق توزیع آنها، آیا مسئله توکن برای ICO محدود می شود، زمان شروع فروش توکن ها در بازار و غیره.

برنامه استفاده از وجوه. سرمایه گذاران باید بدانند که پولشان دقیقاً به کجا می رود و پروژه برای انجام بعضی از کارهای مهم به چه مقدار پول نیاز دارد.

مهمتر از همه، در وایت پیپر نباید مواردی مانند “رویداد شبکه سازی” ، “توسعه صنعت” ، “متفرقه” و موارد ذکر شود. در وایت پیر شما باید به وضوح ذکر شود که تمام پول جمع آوری شده صرف توسعه می شود و نه چیز دیگری.

نقشه راه سرانجام، وایت پیپر نه تنها باید شامل شرح فنی دقیق پروژه باشد، بلکه باید نقشه راه توسعه و پیشرفت پروژه را نیز شامل شود. در حالت وایت پیپر (White Paper) چیست؟ ایده آل، یک برنامه کاری دقیق و کامل برای 12 تا 24 ماه آینده باید ارائه شود و حداقل شامل یک نسخه آزمایشی باشد. وایت پیپر (White Paper) چیست؟

اگر برخی از وظایف مشخص وایت پیپر (White Paper) چیست؟ شده در نقشه راه قبلاً به اتمام رسیده است، اطمینان حاصل کنید که آن را به طور واضح در وایت وایت پیپر (White Paper) چیست؟ پیپر بیان کنید زیرا سرمایه گذاران آن را یک مزیت بزرگ می دانند.

وایت پیپر (White Paper) چیست؟

شرح بیشتر وایت‌پیپر

هدف از وایت‌پیپر تبلیغ یک محصول، سرویس، وایت پیپر (White Paper) چیست؟ فناوری، یا روش‌شناسی خاص و همچنین تاثیرگذاری بر تصمیم‌های حال و آینده مشتریان است. وایت پیپر (White Paper) چیست؟

بسیاری از وایت‌پیپرها برای اهداف بازاریابی وایت پیپر (White Paper) چیست؟ کسب‌وکار به کسب‌وکار (B2B یا business to business) طراحی شده‌اند، مثل بازاریابی بین تولیدکننده وایت پیپر (White Paper) چیست؟ و عمده‌فروش، یا بین عمده‌فروش و خرده‌فروش.

وایت‌پیپر برای آگاهی‌بخشی و ترغیب شرکتی دیگر وایت پیپر (White Paper) چیست؟ استفاده می‌شود تا پیشنهادی خاص (مانند یک محصول یا فناوری) معرفی شده و نشان داده شود وایت پیپر (White Paper) چیست؟ که در حل‌کردن یک مشکل کاری خاص یا رفع چالشی مشخص برتر از نمونه‌های مشابه است. وایت پیپر (White Paper) چیست؟

در بازاریابی کسب‌وکار به کسب‌وکار، وایت‌پیپرها به سه نوع اصلی تقسیم می‌شوند:

  • پس‌زمینه‌سازها: که وایت پیپر (White Paper) چیست؟ وایت پیپر (White Paper) چیست؟ویژگی‌های فنی یک پیشنهاد خاص را توضیح می‌دهند. وایت پیپر (White Paper) چیست؟
  • فهرست‌های شمار وایت پیپر (White Paper) چیست؟ ‌گذاری‌شده: که نکاتی را در خصوص یک پیشنهاد برجسته می‌کنند. وایت پیپر (White Paper) چیست؟
  • وایت‌پیپرهای یک وایت پیپر (White Paper) چیست؟مشکل یا راهکار: که راهکاری را برای یک کسب‌وکار معمول یا چالش فنی معرفی می‌کنند. وایت پیپر (White Paper) چیست؟

وایت‌پیپرها با سایر مواد وایت پیپر (White Paper) چیست؟ وایت پیپر (White Paper) چیست؟ بازاریابی، از جمله بروشور، فرق دارند. بروشورها و سایر مواد ممکن است براق و پر از تبلیغات آش وایت پیپر (White Paper) چیست؟کار وایت پیپر (White Paper) چیست؟ باشند، درحالیکه هدف از یک وایت‌پیپر ارائه شواهد قانع‌کننده و واقعی در جهت برتر نشان‌دادن وایت پیپر (White Paper) چیست؟ یک روش برای رویارویی و یا حل‌کردن یک مسئله یا چالش است. به‌طور کلی، وایت‌پیپرها حداقل 2500 کلمه طول دارند وایت پیپر (White Paper) چیست؟ و به سبک آکادمیک‌تری نوشته می‌شوند. وایت پیپر (White Paper) چیست؟

وایت‌پیپرها برای اهداف دولتی و به‌عنوان وایت پیپر (White Paper) چیست؟ روشی برای ارائه سیاست‌ها و قوانین دولتی و سنجش واکنش عمومی نیز استفاده می‌شوند. وایت پیپر (White Paper) چیست؟

نکات کلیدی:

  • هدف از وایت‌پیپر تبلیغ یک محصول، سرویس، فناوری وایت پیپر (White Paper) چیست؟، یا روش‌شناسی خاص و همچنین تاثیرگذاری بر تصمیم‌های حال و آینده مشتریان است. وایت پیپر (White Paper) چیست؟
  • بروشورها و سایر مواد ممکن است براق و پر از تبلیغات وایت پیپر (White Paper) چیست؟ آشکار باشند، درحالیکه هدف از یک وایت‌پیپر ارائه شواهد قانع‌کننده و واقعی در ج وایت پیپر (White Paper) چیست؟هت برتر نشان‌دادن یک روش برای رویارویی و یا حل‌کردن یک مسئله یا چالش است. وایت پیپر (White Paper) چیست؟
  • به‌طور کلی، وایت پیپر (White Paper) چیست؟ وایت‌پیپرها حداقل 2500 کلمه طول دارند و به سبک آکادمیک‌تری نوشته می‌شوند. وایت پیپر (White Paper) چیست؟

وایت پیپر ارزهای دیجیتال

در دنیای ارزهای وایت پیپر (White Paper) چیست؟ دیجیتال، وایت پیپر به سندی گفته می‌شود که توسط یک استارتآپ با هدف ارائه اطلاعات و تشویق وایت پیپر (White Paper) چیست؟ سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در آن پروژه تهیه شده است. وایت پیپر (White Paper) چیست؟

وایت پیپرها همزمان وایت پیپر (White Paper) چیست؟ با عرضه اولین کو وایت پیپر (White Paper) چیست؟ین (ICO) و سایر فرم‌های عرضه یک ارز مانند IEO منتشر می‌شود. وایت پیپر (White Paper) چیست؟

مطلب مرتبط: ICO چیست؟

وایت پیپر شامل جزییات و بررسی عمقی پروژه است. وایت پیپر (White Paper) چیست؟ این جزییات می‌تواند شامل مکانیزم اجماع پروژه، نحوه کارکرد Node ها و کاربرد توکن و… باشد. وایت پیپر (White Paper) چیست؟

با وجودیکه همه وایت وایت پیپر (White Paper) چیست؟‌ پیپرها ساختار یکسانی ندارند اما معمولا این مباحث در آنها یافت می‌شود: وایت پیپر (White Paper) چیست؟

  • معرفی کلی پروژه وایت پیپر (White Paper) چیست؟
  • شرح مشکل موجود
  • شرح راه‌حل فنی پروژه وایت پیپر (White Paper) چیست؟
  • کاربرد پروژه
  • نقشه راه وایت پیپر (White Paper) چیست؟
  • جزییات کامل در مورد توکن (ارز دیجیتال) وایت پیپر (White Paper) چیست؟

معرفی پروژه از آن جهت اهمیت دارد که یک چاشنی اولیه از وایت پیپر (White Paper) چیست؟ اینکه خواننده از خواندن این وایت پیپر چه انتظاری می‌تواند داشته باشد ارائه می‌دهد. این بخش متناسب وایت پیپر (White Paper) چیست؟ با پیچیده یا ساده بودن مباحث فنی پروژه و نوع مخاطبینی که وایت پیپر داراست، می‌تواند متفاوت باشد. وایت پیپر (White Paper) چیست؟

وایت پیپر (White Paper) چیست؟

وایت پیپر (White Paper) چیست؟
معنای وایت پیپر (White Paper) چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

web hit counter