بازی انفجار سایت تک بت بدون فیلتر سایت ماه بت bababet سایت آریان بت سایت بت 120 ازا بت سایت بری بت nasabet مل بت دانلود برنامه مگاپاری سایت وان ایکس بت بدون فیلتر

سایت پیش بینی وین نود

جهت ورود به سایت وین نود کلیک کنید

درگاه پرداخت مستقیم | واریز جوایز در کمتر از ۲۴ ساعت

تا ۳۰۰ % شارژ هدیه

ورود به سایت
ژانویه 20, 2024

صرافی یونی سواپ Uniswap

صرافی یونی سواپ Uniswap

صرافی یونی سواپ Uniswap | صرافی یونی سواپ یک پلتفرم مالی غیرمتمرکز یا دی فای | صرافی یونی سواپ (UniSwap) | صرافی های غیرمتمرکز با کارکرد متفاوت

بی شک یکی از پروژه های موفق دی فای صرافی یونی سواپ می باشد. برای آشنایی هرچه بیشتر با این صرافی غیرمتمرکز ادامه این مقاله را با ما همراه باشید.

پلتفرم یونی سواپ به وسیله یکی از توسعه دهندگان اتریوم به نام هیدن آمز تأسیس شد. بنیاد اتریوم یکصد هزار دلار در اختیار او قرار داد تا با تیم خود یک صرافی غیر متمرکز بسازند و نهایتاً در سال ۲۰۱۸ شروع به فعالیت کرده و در طی یک سال توانستند یک میلیون دلار سرمایه جمع آوری کنند.

بیشتر بخوانید: آشنایی هرچه بیشتر با امور مالی غیرمتمرکز

صرافی یونی سواپ یک پلتفرم غیرمتمرکز یا دیفای است که به راحتی در آن می توان به تبادل توکن های متعدد پرداخت و گذشته از آن با استفاده از قراردادهای هوشمند به افراد اجازه می دهد به صورت مستقیم با سایر کاربران بلاک چین اتریوم وارد معاملات متعدد شوند. همچنین در این صرافی کارمزدهای دریافت شده به اعضای فراهم کننده نقدینگی داده می شود که با قفل کردن توکن های خود، شرایط معامله در یک فضای غیرمتمرکز را برای سایرین ایجاد می کنند.

صرافی یونی سواپ Uniswap

استفاده از این صرافی دارای مزایای خاص خود بوده که در صرافی های P2P دیده نمی شوند. برای مثال می توان به عدم نیاز به احراز هویت کاربران و استفاده از قراردادهای روتر به منظور بالابردن تعداد جفت های معاملاتی اشاره کرد. به این معنا که اگر دو توکن به طور مستقیم جفت نشده باشند، قراردادهای روتر قادرند شرایط تبادل آن ها را فراهم کنند. همچنین از دیگر مزایای آن می توان به این نکته اشاره کرد که نیازی به ارسال مستقیم توکن ها به آدرس صرافی نبوده و می توانید به صورت مستقیم از ولت مبدأ، تبادل مورد نظر را انجام دهید.

متأسفانه در حال حاضر صرافی یونی سواپ تنها از تعداد محدودی کیف پول پشتیبانی می کند که از جمله آنان می توان به ولت های متامسک (MetaMask)، ولت کانکت (WalletConnect)، کوین بیس ولت (Coinbase Wallet)، فورت ماتیک (Fortmatic) و پورتیس (Portis) اشاره کرد. لذا فعلاً تنها با موارد نامبرده می توان مستقیماً کار با یونی سواپ را آغاز کرد.

از دیگر معایب این صرافی که البته در انتشار نسخه بعدی آن رفع شد این بود که فراهم کنندگان نقدینگی برای ارسال توکن خود، باید مقداری اتریوم هم ارسال می کردند که در نتیجه، آن ها علاوه بر نوسان توکن انتخابی در معرض نوسان قیمت اتریوم نیز قرار می گرفتند. برای رفع این مشکل در نسخه دوم تیم اولیه یونی سواپ توانست با جمع آوری سرمایه، یک توسعه دهنده اختصاصی تشکیل داده و این مشکل را به طور کلی برطرف سازد.

به طور کلی می توان گفت صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ سریعاً در حال پیشرفت بوده و تاکنون توانسته بیش از ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه قفل شده جمع آوری کند و امکاناتی برای کسب درآمد و محیطی راحت برای کاربران، باعث شده که این پروژه به یکی از محبوب ترین و موفق ترین های دیفای بدل شود.

صرافی یونی سواپ (UniSwap)، جز صرافی های غیرمتمرکز با کارکرد متفاوت است. در این صرافی مبادله اتریوم با سایر توکن هایERC20 انجام می شود. از مهم ترین مزیت های این صرافی برای کاربران، کسب درآمد از طریق ایجاد نقدینگی در استخرها برای قرارداد مبادله می باشد.
نوشته شده توسط سمانه اطراف
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
مدیا توسط آزاده روشن

امروزه برای خرید ارزهای دیجیتال نیاز به استفاده از صرافی‌های آنلاین می‌باشد. تعداد صرافی‌های آنلاین بسیار زیاد بوده و انتخاب آن به راحتی امکان پذیر است. در این مقاله سعی داریم یکی از صرافی های محبوب به نام یونی سواپ (Uniswap) که جز صرافی های غیر متمرکز و متفاوت از نظر کارکرد می‌باشد را معرفی کنیم.

فهرست [مخفی کردن]

  • تاریخچه صرافی یونی سواپ
  • معرفی نسخه 1و2 یونی سواپ (Uniswap)
  • به روزرسانی یونی سواپ (Uniswap) در تاریخ 5 می‌2021 به نسخه 3
  • معرفی کلی صرافی یونی سواپ (Uniswap)
  • نحوه کارکرد Uniswap
  • نحوه توزیع کارمزدهای یونی سواپ
  • ویژگی‌های صرافی یونی سواپ (Uniswap)
  • دلایل محبوبیت یونی سواپ
  • گام به گام ثبت نام در صرافی یونی سواپ (Uniswap)
  • مزایا و معایب صرافی Uniswap
  • رشد صرافی یونی سواپ (Uniswap) در سال 2021
  • جمع بندی

تاریخچه صرافی یونی سواپ

در سال 2018، بنیاد اتریوم بودجه ای حدود 100 هزار دلار را در اختیار یکی از توسعه دهندگان اتریوم به نام هیدن آدامز (Hayden Adams) قرار داد. تیم 10 نفره تشکیل شده توسط آدامز با هدف تاسیس یک صرافی فعالیت خود را آغاز کرد. در نتیجه صرافی یونی سواپ در نوامبر 2018 فعالیت خود را آغاز کرد و در مدت دو سال توجه بسیار زیادی را به خود جلب کرد. در ادامه تیم توسعه دهنده در سال 2019 موفق به کسب یک میلیون دلار سرمایه شد که با این کار نسخه دوم یونی سواپ در می 2020 انتشار پیدا کرد.

صرافی یونی سواپ Uniswap

نسخه اول که در سال 2018 منتشر شد، همچنان در حال فعالیت است و تا زمانی که شبکه اتریوم وجود دارد به فعالیت خود ادامه می دهد. از مشکلات این نسخه این است که، استخرها، بین اتر و توکنERC20 انجام می شود، در نتیجه فراهم کنندگان نقدینگی برای هر توکنی که قصد ارسال دارند باید مقادیر مناسب ETH ارسال کنند. در نتیجه این افراد علاوه بر اینکه در معرض نوسانات توکن هستند، نوسانات اتر را نیز باید مد نظر داشته باشند.

با توجه به پتانسیل واقعی تکنولوژی لیکوئیدتی اتوماتیک، تیم اولیه یونی سواپ یک تیم توسعه دهنده برای ایجاد مرحله دوم تشکیل داد. نسخه 2 دارای ویژگی های جدیدی است که از مهم ترین آن ها میتوان به، سپرده‌های لیکوئیدتی از نوع ERC20/ERC20 اشاره کرد. در نتیجه یونی سواپ قادر است هم اکنون به صورت مستقیم با هر دو نوع توکنERC20 استخر نقدینگی تشکیل دهد.

به روزرسانی یونی سواپ (Uniswap) در تاریخ 5 می‌2021 به نسخه 3

نسخه سوم یونی سواپ با نام اختصاصی(v3) در 5 می 2021 در شبکه اصلی اتریوم (Ethereum mainnet) انجام شد. در این نسخه ویژگی‌های نظیر بهینه‌سازی عملکرد، کنترل بیشتر روی کارمزدها و گزینه‌های بیشتر در ارتباط با دسترسی‌های استخرهای نقدینگی، بروزرسانی و اضافه شده است.

معرفی کلی صرافی یونی سواپ (Uniswap)

صرافی یونی سواپ (UniSwap)، یک پلتفرم مالی غیر متمرکز است که کارکرد آن متفاوت از سایر صرافی ها می‌باشد. یونی سواپ پروتکلی مبتی بر اتریوم دارد که بر این اساس می‌توان به مبادله اتریوم و توکن‌های ERC 20 بپردازیم. این صرافی همچنین به عنوان یکی از پروژهای DeFi به حساب می آید.توکن‌های نقدینگی این صرافی، Liquidity Token (که به اختصار LP Token نامیده می شود) می باشد. توکن های LP نشان دهنده این است که یک تامین کننده نقدینگی در این قرارداد مبادله وجود دارد.

خرید و فروش بدون واسطه یونی سواپ در کوین‌نیک مارکت

رمزارز یونی (UNI) توکن اصلی صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ است. در حال حاضر، یونی سواپ بزرگترین صرافی غیرمتمرکز در جهان از لحاظ ارزش بازار است. همچنین محبوب‌ترین اپلیکیشن غیرمتمرکز بلاکچین اتریوم نیز به حساب می‌آید. یونی سواپ نقش بسزایی در پیشبرد نوآوری و پذیرش ارزهای دیجیتال ایفا می‌کند. به همین خاطر است که این پلتفرم رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است و خرید رمزارز یونی سرمایه‌گذاری سودآوری محسوب می‌شود.

برای خرید و فروش یونی سواپ کلیک کنید

یونی سواپ چیست؟

صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ در واقع پروتکلی روی شبکه اتریوم است که به‌منظور انتقال توکن‌های ERC20 بدون نیاز به تقاضای خریدار و فروشنده به کار می رود. برخلاف بیشتر صرافی‌ها که درآمد خود را از کارمزدها بدست می‌آورند، یونی سواپ به عنوان یک قابلیت عمومی عرضه شده است و تریدرها از یونی سواپ برای ترید توکن‌ها بدون نیاز به واسطه یا پرداخت کارمزد استفاده می‌کنند. یونی سواپ این کار را با استفاده از یکه معادله ریاضی و استخری از توکن‌ها و اتریوم انجام می‌دهد.

تاریخچه یونی سواپ

ایده‌ی اولیه یونی سواپ در سال ۲۰۱۶ به وجود آمد، یعنی سالی که ویتالیک بوترین، خالق اتریوم مفهوم بازارساز خودکار غیرمتمرکز را ارائه داد. یک سال بعد، هایدن آدامز روی این ایده کار کرد و با کمک جامعه اتریوم توانست ایده بوترین را به واقعیت تبدیل کند. امروزه یونی سواپ در بازار نقشی حیات یدارد. رشد قابل توجه امور مالی غیرمتمرکز (دیفای)، ارزش یونی سواپ را چند برابر کرده است. پروژه‌های جدید دیفای برای ورود به بازار یه یونی سواپ وابسته هستند. در نتیجه یونی سواپ یک سکوی پرتاب مهم برای کل بخش دیفای محسوب می‌شود.توکن یونی (UNI) چیست؟

یونی سواپ در سال ۲۰۲۰ توکن UNI صرافی یونی سواپ Uniswap را عرضه کرد. یونی توکن مدیریت شبکه یونی سواپ است. برنامه یونی سواپ این است که طی صرافی یونی سواپ Uniswap ۴ سال آینده یک میلیارد توکن UNI عرضه کند. به این ترتیب که ۶۰ درصد به عموم مردم، ۲۱/۵ درصد صرافی یونی سواپ Uniswap به کارمندان یونی سواپ و ۱۸/۵ درصد باقی مانده به سرمایه‌گذاران و مشاوران آن فروخت صرافی یونی سواپ Uniswapه می‌شود. دارندگان توکن UNI، به دلیل ماهیت مدیریتی آن از مزایایی چون حق رای برای نحوه صرافی یونی سواپ Uniswap اجرای پروتکل، مالکیت فوری مدیریت یونی سواپ، عضویت در جامعه UNI و… برخوردار می‌شوند. صرافی یونی سواپ Uniswap

خرید و فروش یونی در پلتفرم معاملاتی کوین‌نیک مارکت

یکی از امن‌ترین و معتبرتری صرافی یونی سواپ Uniswapن سایت‌ها برای خرید و فروش توکن یونی در ایران، کوین‌نیک مارکت است. ایرانیان به راحتی با کارت صرافی یونی سواپ Uniswap بانکی عضو شتاب می‌توانند یونی بخرند. کاربران این امکان را دارند که با مشاهده سفارش‌های صرافی یونی سواپ Uniswap خرید یا فروش یونی در بازارهای تومان و تتری، مناسب‌ترین قیمت را انتخاب کنند. معاملات یونی د صرافی یونی سواپ Uniswapر کوین‌نیک مارکت به صورت ۲۴ ساعته است و با استفاده از نمودارهای حرفه‌ای و شاخص‌های تکنیکال داخل پنل، امکان صرافی یونی سواپ Uniswap بررسی و آنالیز قیمت‌ها وجود دارد. صرافی یونی سواپ Uniswap

خرید یونی سواپ

از آنجایی که صرافی صرافی یونی سواپ Uniswap یونی سواپ بزرگترین و محبوب‌ترین صرافی غیرمتمرکز دنیا محسوب می‌شود، توکن یونی از پتانسیل صرافی یونی سواپ Uniswap بالایی برای رشد برخوردار است و گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. صرافی یونی سواپ Uniswap

برای خرید یونی از کوین‌نیک مارکت، ابتدا باید صرافی یونی سواپ Uniswap یک حساب کاربری بسازید و پس از احراز هویت، سطح کاربری خود را به سطح ۲ ارتقا دهید. همچنین صرافی یونی سواپ Uniswap با ارتقای سطح کاربری به سطوح ۳ و ۴، می‌توانید از امکانات بیشتری مثل افزایش سقف میزان واریز و برداشت استفاد صرافی یونی سواپ Uniswap صرافی یونی سواپ Uniswapه کنید. سپس برای شروع خرید یونی لازم است که موجودی تومانی حساب خود را شارژ کنید.

پس از ساخت حساب صرافی یونی سواپ Uniswap کاربری، احراز هویت و افزایش موجودی، همه چیز آماده است تا یونی بخرید. پس از وارد شدن به بازار معاملاتی، به دو صورت سفارشصرافی یونی سواپ Uniswap قیمت‌دار و سفارش فوری می‌توانید یونی بخرید. در سفارش قیمت‌دار لازم است که مقدار و قیمت صرافی یونی سواپ Uniswap موردنظر خود را به صورت سفارش ثبت کنید. در این صورت زمان می‌برد تا سفارش شما از طرف کاربر دیگر صرافی یونی سواپ Uniswapی پذیرفته و معامله انجام شود. اما در حالت سفارش فوری، خرید شما به صورت آنی انجام می‌شود. صرافی یونی سواپ Uniswap

در مرحله خرید، متناسب با حجم تراکنشی که انجام داده‌اید، درصد صرافی یونی سواپ Uniswapی از معامله به عنوان کارمزد از شما کسر می‌شود. در کوین‌نیک مارکت کارمزد به صورت درصدی صرافی یونی سواپ Uniswap از هر دو طرف معامله دریافت می‌شود. اگر قصد دارید ارز دیجیتال بخرید، کارمزد به صورت ارز دیجیتا صرافی یونی سواپ Uniswapل و اگر بخواهید ارز دیجیتال را به تومان تبدیل کنید، کارمزد به صورت تومان از شما کسر خواهد شد. صرافی یونی سواپ Uniswap

فروش یونی سواپ

برای فروش یونی نیز مشاب صرافی یونی سواپ Uniswap صرافی یونی سواپ Uniswapه مراحل خرید، ابتدا باید وارد بازار معاملاتی یونی شوید و سفارش خود را به صورت سفارش قیمت‌دار صرافی یونی سواپ Uniswapصرافی یونی سواپ Uniswapیا سفارش فوری ثبت کنید. در اینجا هم در حالت سفارش قیمت‌دار باید در انتظار پذیرش سفارش از سوی صرافی یونی سواپ Uniswap کاربران دیگر باشید و در صورت سفارش فوری، می‌توانید یونی خود را به صورت آنی بفروشید. صرافی یونی سواپ Uniswap

در کوین‌نیک مارکت این امکان صرافی یونی سواپ Uniswap فراهم شده است تا بتوانید یونی را به تتر تبدیل کنید و از نوسان‌های بازار کسب سود کنید. کارمزد صرافی یونی سواپ Uniswap تراکنش‌ها هم مانند خرید، از دو طرف معامله کسر می شود و به حجم خرید شما در ۳۰ روز گذشته صرافی یونی سواپ Uniswap بستگی دارد و بین ۰/۱۳ تا ۰/۳۳ درصد متغیر است. برای اطلاع بیشتر از محاسبه کارمزد صرافی یونی سواپ Uniswapپیشنهاد می‌کنیم صفحه کارمزد را مطالعه کنید. صرافی یونی سواپ Uniswap

صبر نکنید تا یونی بخرید، سوشی بخرید و صبر کنید

از آنجایی که قیمت‌ها صرافی یونی سواپ Uniswap در بازار معاملاتی بدون واسطه کوین‌نیک مارکت توسط خود کاربرها تعیین می‌شود، می‌توانید یونی صرافی یونی سواپ Uniswap سواپ را با قیمتی کمتر از بازار بخرید. علاوه بر یونی سواپ امکان خرید و فروش رمزارزهای دیگر مث صرافی یونی سواپ Uniswapل بیت کوین، اتریوم، ریپل و … هم فراهم شده تا به راحتی بتوانید ارز دیجیتال بخرید و بفروشید. صرافی یونی سواپ Uniswap

صرافی یونی سواپ Uniswap
صرافی معتبر یونی سواپ Uniswap

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

web hit counter