بازی انفجار سایت تک بت بدون فیلتر سایت ماه بت bababet سایت آریان بت سایت بت 120 ازا بت سایت بری بت nasabet مل بت دانلود برنامه مگاپاری سایت وان ایکس بت بدون فیلتر

سایت پیش بینی وین نود

جهت ورود به سایت وین نود کلیک کنید

درگاه پرداخت مستقیم | واریز جوایز در کمتر از ۲۴ ساعت

تا ۳۰۰ % شارژ هدیه

ورود به سایت
ژانویه 18, 2024

ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟

ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟

ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ | ارز دیجیتال ترون با نشانه‌ی اختصاری TRX | ارز داخلی بلاک چین ترون | ترون چیست؟ ترون (Tron)

 

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال ترون

 

RANK

25

MARKET CAP

$5.50 B USD

دهه دوم قرن بیست و یک را می‌توان به نام دهه ظهور ارزهای دیجیتال در جهان نام‌گذاری کرد. از سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ ارزهای دیجیتال زیادی معرفی شدند که بسیاری از آن‌ها با استقبال عمومی روبرو نشده و از چرخه رقابت با سایرین کنار رفتند و تعداد بالایی از آن‌ها نیز در این چرخه به جایگاه بالایی رسیدند. یکی از ارزهای دیجیتالی که در این میان موفق ظاهر شد، ارز ترون بود. این ارز البته هنوز برای کاربران ایرانی کمی ناشناخته است. ازاین‌رو در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی این ارز دیجیتال بپردازیم و مفاهیم و اصطلاحات مربوط به آن را با هم مرور کنیم.

ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟

 

ارز دیجیتال ترون با نشانه اختصاری TRX، ارز داخلی بلاک چین ترون است. این ارز دیجیتال یک پلتفرم غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین است که هدف آن ایجاد یک شبکه جهانی اشتراک‌گذاری مطالب رایگان در حوزه سرگرمی است. به عبارت ساده، ترون از تکنولوژی بلاک چین به عنوان بستری برای توسعه بازار جهانی استفاده می‌کند که این شامل دنیای سرگرمی، رسانه و انواع محتواست (اما به صورت غیرمتمرکز). این بدان معناست که سازمان‌های مرکزی فعلی اینترنت (که واسطه‌ای برای سازندگان نیز به حساب می‌آیند) از این حلقه خارج می‌شوند (مانند فروشگاه اپل استور، Google Play ،YouTube ،Google ،Facebook و …). این ویژگی، به سازندگان محتوا این امکان را می‌دهد تا مستقیما با کاربران در ارتباط باشند و سود کار خود را از آن‌ها دریافت کنند (بدون پذیرش ریسک عدم رعایت خط مشی‌های یک شرکت.) ارز دیجیتال رسمی ترون، ترونیکس نام دارد. کد رسمی که در پلتفرم‌های معاملاتی با نشانه اختصاری TRX نمایش داده می‌شود، به کوین ترون اشاره دارد. درست مانند اتریوم یا EOS، تمام تراکنش‌های ترونیکس در یک دفترچه عمومی ثبت می‌شوند و از طریق Tron Explorer قابل پیگیری هستند. اگر کسی صحبت از داشتن مقداری ترون در یک کیف پول نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری می‌کند، منظور آن ارز دیجیتال ترونیکس است، نه بلاک چین ترون. اما صحبت از ساخت یک اپلیکیشن در ترون، به معنای بهره‌گیری از بلاک چین ترون است. مخاطبان محتوا می‌توانند برای دسترسی به محتوای مورد نظرشان در شبکه، از ارز دیجیتال ترونیکس برای پرداخت استفاده کنند. سپس این کوین‌ها به حساب تولیدکنندگان محتوا واریز می‌شود و آن‌ها می‌توانند ترونیکس را با ارزهای رمزنگاری شده دیگری مبادله کنند و یا برای پرداخت هزینه خدمات بلاک چین از آن استفاده کنند. در زمان نگارش این مقاله TRX به لحاظ میزان سرمایه بازارش رتبه دهم را داراست.

همین حالا وقتشه!
وبینار رایگان ۲۳ نکته که باید برای ورود به بورس بدانید!
مشاهده وبینار

چه کسی ترون را اختراع کرد؟

ترون، در سپتامبر سال ۲۰۱۷ توسط یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در سنگاپور به نام Tron Foundation تاسیس شد. موسس و مدیرعامل این شرکت جاستین سان (Justin Sun)، یک کارآفرین چینی است که همچنین بنیان‌گذار و مدیر عامل PEIWO، یک اپلیکیشن محبوب چینی نیز می‌باشد. تا اوایل سال ۲۰۱۶، سان نماینده ارشد و مشاور آزمایشگاه ریپل (شرکت مادر بلاک چین ریپل) بود. بنیاد ترون دارای دفتر مرکزی در پکن و سانفرانسیسکو است و اعضای تیم آن نیز مستقر در سئول و توکیو هستند.

تاریخچه ارز دیجیتال ترون

ارز دیجیتال ترون مانند سایر ارزهای دیجیتال سابقه زیادی ندارد. این ارز در سال ۲۰۱۷ با قیمت ۰٫۰۰۱۹ دلاری و با ۷۰ میلیون دلار سرمایه‌ اولیه برای توسعه دهنده عرضه شده است. اعضای سازنده آن همگی کارمندان شرکت‌های بزرگِ توسعه دهنده‌ ارز دیجیتال و کسب‌وکار اینترنتی هستند که با گرد هم آمدن اقدام به توسعه ترون نموده‌اند. در عرضه‌ اولیه‌ این ارز دیجیتال، توکن‌های اولیه‌ مبتنی بر شبکه اتریوم عرضه شده و یک سال پس از عرضه شبکه‌ اختصاصی خود ترون پشتیبانی از این ارز دیجیتال را به عهده گرفت. اولین توکن رسمی ترون نیز با نام ERC-20 معرفی شد.

ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟

ترون دارای یک شبکه‌ اینترنت غیرمتمرکز است که سازنده تلاش زیادی برای دستیابی به آن نموده است. هدف از ایجاد این ارز دیجیتال نیز معرفی این اینترنت غیرمتمرکز می‌باشد. ساختار این شبکه به یک شبکه‌ جهانی غیرمتمرکز برای به اشتراک‌گذاری رایگان مطالب در حوزه‌ سرگرمی تبدیل شده است. این صنعت در همین شرایط ارزش ۱ تریلیون دلاری را در جهان دارا می‌باشد. شبکه‌ ترون به قدری قدرتمند است که به راحتی می‌توانید آن را با ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و اتریوم مقایسه نمایید. با توجه به ادعای سازنده مبنی بر پیشرفت چشم‌گیر ترون در سال‌های آینده، به نظر می‌رسد آقای سان و رفقا به دنبال داشتن بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در جهان هستند.

ترون ها در کجا مبادله می‌شوند؟

برای مبادله ترون در شبکه‌ این ارز دیجیتال نیاز به سه اصل مهم خواهید داشت. فضایی برای ذخیره‌سازی ارزهای خریداری شده، پلتفرم خریدوفروش و صرافی واسط که مبادله گرها را به هم متصل نماید. در بند بعدی به معرفی صرافی‌های ترون پرداخته‌ایم. برای ذخیره‌سازی این ارز دیجیتال می‌توانید از کیف پول‌های الکترونیکی و یا سخت‌افزاری استفاده کنید که خود سایت ترون بهترین‌های آن‌ها را به کاربران معرفی کرده است. همچنین پلتفرم‌های زیادی هم که عموماً مبتنی بر وب هستند، امکان مبادله این ارز دیجیتال را برای کاربران فراهم آورده‌اند. برای ایرانی‌ها اما این امر تنها از برخی سایت‌ها امکان‌پذیر است.

صرافی های ترون

 

ارز دیجیتال ترونیکس را می‌توان در صرافی‌هایی مانند Binance ،OKEx ،Huobi ،Bittrex و غیره به سایر ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین یا اتریوم تبدیل کرد. در حال حاضر خرید ترونیکس (TRX) با ارزهای فیات امکان‌پذیر نیست.

 

ترون چیست؟

ترون (Tron) یک شبکه توزیع شده در بستر اینترنت است که هدف آن ایجاد فضایی برای انتشار محتوا و کسب درآمد از این طریق و همچنین، مشاهده و استفاده کاربران از محتوایی است که توسط سایر افراد در این شبکه قرار گرفته است. آنچه بیان شد، تعریفی ساده شده پیرامون ماهیت ترون است. به بیان فنی‌تر، ترون یک شبکه مبتنی بر بلاکچین است که هدف از ساخت آن، ایجاد یک سیستم سرگرمی جهانی دارای محتوای دیجیتال بیان شده است. نکات مهمی که باید درباره ترون در نظر داشت عبارتند از:

  • یک پلتفرم آنلاین است.
  • با استفاده از بلاکچین ساخته شده است.
  • توزیع شده است.
  • هدف از ساخت آن این است که تولیدکنندگان محتوای دیجیتال، محصول خود را روی آن قرار دهند و استفاده‌کنندگان از محتوای دیجیتال بتوانند از این محصول بهره ببرند.

ترون از فناوری ذخیره‌سازی توزیع شده‌ای بهره می‌برد که امکان به اشتراک‌گذاری آسان و مقرون به صرفه محتوای دیجیتال را فراهم می‌کند. منظور از ذخیره‌سازی توزیع شده آن است که محتوا در یک کامپیوتر مرکزی (سرور مرکزی) میزبانی نمی‌شود و با بهره‌گیری از قابلیت بلاکچین، محتوا به صورت توزیع شده روی گروه وسیعی از میزبان‌ها ذخیره می‌شود.

ترون در ماه شهریور سال ۱۳۹۶ (سپتامبر سال ۲۰۱۷) توسط یک بنیاد غیرانتفاعی (Non-Profit Organization) با نام «بنیاد ترون» (Tron Foundation) معرفی شد. بنیاد ترون در کشور سنگاپور واقع شده است. مدیرعامل این بنیاد «جاستین سان» (Justin Sun) نام دارد. برای توسعه پلتفرم ترون یک تیم مستقر در بنیاد ترون وجود دارد که اغلب اعضای آن را چهره‌های شاخص حوزه فناوری اطلاعات تشکیل داده‌اند.

در وب‌سایت رسمی ترون پیرامون چیستی این رمزارز چنین آمده است:

ترون یک اکوسیستم بلاکچین مستحکم طراحی و توسعه داده شده توسط توسعه‌دهندگانی از سراسر جهان است که فلسفه ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ «توزیع کردن وب» را دنبال می‌کند. انواع گوناگونی از محصولات در اکوسیستم ترون ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ وجود دارد که شامل زنجیره عمومی، کلاینت کیف پول، برنامه‌های کاربردی توزیع شده و دیگر موارد می‌شوند. این محصولات ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ به شدت به یکدیگر مربوط هستند و همراه با هم، از ثبات کل اکوسیستم پشتیبانی می‌کنند. ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟

ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟

زنجیره عمومی ترون چیت؟

در این بخش از مطلب ار ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ز دیجیتال ترون چیست به مفهوم زنجیره عمومی ترون پرداخته شده است. زنجیره عمومی ترون یک ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ شبکه بلاکچین توزیع شده است که برپایه پروتکل ترون پیاده‌سازی شده و به عنوان هسته اکوسیستم ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ ترون عمل می‌کند. این زنجیره در تاریخ ۴ تیر ۱۳۹۷ (۲۵ ژوئن سال ۲۰۱۸) راه‌اندازی شد. کارهای زیادی در زنجیره عمومی ترون قابل انجام هستند که از این جمله می‌توان به صدور دارایی‌های توکن، ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ توسعه و استقرار برنامه‌های کاربردی توزیع شده (Decentralized Application | DApp)، ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ رای‌گیری، انتقال دارایی و دیگر موارد اشاره کرد. ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟

ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟

به گفته سازنده این ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ بلاکچین، زنجیره عمومی ترون یکی از امن‌ترین سیستم‌های زنجیره‌ای در حال حاضر است. هرچند ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ که شبهات زیادی پیرامون این گفتار جاستین سان وجود دارد که با تقریب خوبی شبهات درست ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ و به جایی هستند. در کل به نظر می‌رسد جاستین سان همواره در بحث‌ها و توضیحاتی که ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ پیرامون ترون دارد، از اغراق و تبلیغات زیاد و خلاف واقع استفاده می‌کند. یکی از دلایل اصلی برجسته بودن ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ بلاکچین ترون آن است که این بلاکچین در یک محیط شبکه توزیع شده اجرا می‌شود که در آن ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ ساخت و ذخیره‌سازی داده‌ها به فرد یا سازمان خاصی تکیه ندارد و در عین حال، با استفاده از رمزنگاری ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ اطمینان حاصل شده است که داده‌ها هیچ وقت تغییر نمی‌کنند. ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟

هر چند این بحث توزیع ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ شده بودن برای اغلب رمزارزهای دیگر نیز صادق است و در عین حال، به نظر می‌رسد که ترون یک ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ کپی نه چندان قوی از ایده اتریوم (Ethereum) باشد که از این جهت و بنا به دلایل گوناگون دیگر، ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ معمولا بحث‌ها و حواشی بین جاستین سان و ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) از هم‌بنیان‌گذاران اتریو ، ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ وجود دارد. گفته می‌شود که زنجیره عمومی ترون دارای بهره‌وری و ثبات بهتری نسب به اغلب زنجیر ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ه‌های عمومی است و دلیل این امر، معماری دارای طراحی خوب و کد آن محسوب می‌شود. ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟

ترون چگونه کار می‌کند و چه فناوری در پس آن قرار دارد؟

شبکه ترون روی ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ چند اصل کار می‌کند. اولین اصل آن است که همه داده‌ها در شبکه رایگان است و توسط یک مرجع ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ مرکزی کنترل نمی‌شوند. سازندگان محتوا قادر به آن هستند که با انتشار محتوای ساخته خودشان در شبکه ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ ترون به کسب دارایی دیجیتال (ترونیکس یا همان ارز دیجیتال ترون که در ادامه شرح داده شده ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ است) بپردازند. در واقع، سازندگان محتوا توکن ارز دیجیتال ترون (همان ترونیکس) یا دیگر ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ توکن‌هایی که در شبکه ترون پشتیبانی می‌شوند را به عنوان پاداش و در واقع حق‌الزحمه تولید محتوا ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ توسط مخاطبان آن محتوا دریافت می‌کنند. ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟

چنانکه پیش از این ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ نیز بیان شد، این امکان برای سازندگان محتوای دیجیتال وجود دارد که ارزها یا توکن‌های خودشان ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ را بسازند که درون برنامه کاربردی ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ توزیع شده خودشان در شبکه ترون قابل استفاده باشد. این ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ توکن‌ها به وسیله توکن اصلی ترون پشتیبانی می‌شوند. گام نهایی در برنامه توسعه شبکه ترون ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ شامل پشتیبانی از بازی‌ها در شبکه می‌شود. این مورد نیز به طور کامل توزیع شده است و کاربران ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ قادر به پاداش دادن به سازندگان بازی‌های ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ کامپیوتری با استفاده از دارایی‌های دیجیتال خود به طور ارز دیجارز دیجیتال ترون tron چیست ؟ یتال ترون tron چیست ؟ مستقیم و بدون دخالت هیچ شرکت یا سازمان واسطه‌ای هستند.ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟

ارز دیجیتال ترون tron چیست ؟
ارزهای دیجیتال ترون tron چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

web hit counter